Liten tillbakablick!

Hallå i stugorna....I'm baaaack....:)
Det känns som om jag vill blogga lite igen nu, men jag kan omöjligt berätta om
allt som hänt under den månad som gått sen sist. Jag nöjer mig med att visa några
av de kort jag tagit.

Vi har fått tillökning i folkracebeståndet:



Så här ser den ena bilen ut i "obyggt" skick....sen finns det en till *suck*!

Det har varit en del födelsedagar, bl a för  fina bonusbarnbarnet
Robin som fyllde 12 år:



Måste nog gå tillbaka lite i tiden och visa "pulkaracet" som gick här
innan snön försvann:



Anton och grannpojkarna utmanade Anders...han blev sist som ni ser:)!
En av grabbarna var jättestolt, för han lyckades preja Anders av vägen en gång.
Han gick hem och skröt för sina föräldrar om det.

En dag när jag hade barnbarnen Josef och Elias här, så hittade E en gammal
musfälla. Han var helt fascinerad av den och satte en ostbit i den (utan att
gillra den förstås), Sen tog han en bok, öppnade den och höll kvar så:



Jag undrade vad han skulle ha boken till...."jo, när musen kommer slår
jag ihop boken så den blir dööööö!"
Hmmmm.....;)

Nu är vägarna skapliga, så jag har börjat med mina promenader igen.
Känner att min kondition inte är den bästa, men det blir förhoppningsvis
bättre med tiden.
Det är väldigt blött ute i markerna:



Min lilla skogsbäck är inte så liten just nu!



Alla diken är vattenfyllda...



Pratade lite med denne Islandskille på min promenad idag.



Vi har inte många blommor på tomten, men några snödroppar har
vi iaf....och krokus:



Det är nog bäst jag slutar här, så ni inte tröttnar....:)
På återseénde snart....kram

Kommentarer
Postat av: eva

hej hej vännen.,

vad kul att du börjat blogga igen och som vanligt har du fina kort att visa....

jag ska bli bättre att lämna ett avtryck här

kram på dig

2011-04-08 @ 14:09:05
Postat av: Marie

Ja vad gör man när man sitter bedövad från örat ner till halsen... man läser bloggar förstås! :) Roligt att du är tillbaka.

2011-04-08 @ 15:04:32
Postat av: Anonym

Tack ska ni ha...nu var jag riktigt sugen på att skriva igen....:)

Eva, hoppas du mår bra och kan äta nu.

Marie, huuu...men nu är det över iaf!

Kram Sylvia

2011-04-08 @ 15:07:41
Postat av: Carina

kul att du är tbka=) E är uppfinningsrik ha stackars mus som hamnar i hans fälla,haha

2011-04-08 @ 16:08:06
Postat av: Anonym

Carina, ja ungar är så roliga UTAN att veta om det....:))

Kram

2011-04-08 @ 16:27:52
Postat av: Henke

Skönt att du bloggar:-)

2011-04-08 @ 17:17:18
Postat av: Hilkka

Roligt att du är tillbaka.. det är kul att titta på dina bilder och läsa om dom små... dom är så härliga =)

2011-04-08 @ 17:59:24
Postat av: Anonym

Henke: ja, nu är du väl nöjd igen....;))

Hilkka, nu ska det bli flera kort i fortsättningen!

Kram

2011-04-08 @ 19:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0