Lettlandspaket och shoppingtur!

Hej svejs igen....:))
Börjar väl med en uppmaning till er alla, att skicka ett julpaket till Lettland genom Hoppets Stjärna!
Det kostar ca 250-300 kr om man packar det själv, annars kan man bara sätta in pengar så packas
ett paket genom Hoppets Stjärna.
Har fått några förfrågniingar om verligen paketen kommer fram...ja, det tror jag, har inte hört att
Hoppets Stjärna skulle vara tvivelaktiga....men visst tar man alltid en risk när man skänker saker eller pengar!
En sak som jag har reagerat på, är att vissa säger, att " vi ska väl hjälpa våra egna först" (svenskar då)...men
det visar sig nästan alltid, att dessa personer inte heller skänker till några andra ändamål....:(((
Jag väljer iaf att skicka paket..två st t.o.m....ett till en barnfamilj och ett till en pensionär...ni väljer hur NI
vill göra men här är mina paket påbörjade:




Jaha ja, idag gav i oss ut på en shoppingtur...blev rätt sent eftersom A var tvungen att åka
till sin gamala mamma och fixa en del saker först!
Första stoppet blev i Köpmannebro....såååå fint där, men svårt att få en bra bild då man inte kan
stanna uppe på bron:



En sen lunch blev det på Bloms i Mellerud:



Mums...men inget blev köpt där!!

Sen fortsatte vi mot Trollhättan och köpcentret Överby...inga kort därifrån och heller inga inköp...:)

Just det ja....några loppisfynd sista veckan:



Salt och pepparströare i form av spöken...jättesöta...och en Rosa Ljung- tjej i orange...
helt underbar tycker jag...men hur gammal?? Har bara sett hennes fåglar, ljusstakar och
annat i vitt/rosa/brunt/lila tidigare.....kommentera gärna om ni vet nåt!

Svamp plockar jag ju fortfarande....:)
Det finns en del gula kanrareller kvar i skogen...och jag vet några som vill ha...själv har
jag 25 påsar i frysen och vill inte ha flera eftersom jag inte kan äta så mkt längre...:(
Får ont i magen och Gubben äter ju inte svamp alls han...tror att han dööör då.....)))
ja, nu har jag plockat trattisar ett tag....och torkar dem för omväxlings skull....tar mindre plats.
har haft funderingar på att sälja dem, men det verkar så krångligt!
20 gr torkad svamp kan ge så där 20-50 kr...men det tar lite tid att plocka:



Kolla här...samma svamp färsk och torkad.....phu, blir ju inget kvar juh...:(

Plockar och torkar en del iaf...tänker skicka lite till en kär nätvän....och kanske ge bort
i fina burkar till en del andra personer....:))

Nu är det natt...kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0