Älgar, katt och lite annat!

Åh, vilket ruskväder det har varit i går och i dag....:(
Det kom t.o.m. en liten tromb igår och tog med sig en massa löv, som den sen
lade av under köksfönstret.
Trots att jag inte gillar kylan, så gillar jag höstens alla färger:



När jag strövade runt lite härom dagen, så tog jag den här bilden av det gamla
rucklet här bredvid:



Det har varit älgjakt här....första morgonen hade jag påhälsning av denna stiliga
älgko med sin kalv! Kortet är taget genom fönstret och inställningen var fel, eftersom
jag inte hann kolla det i hastigheten:



Eftersom jägarna skulle komma när som helst (de samlas alltid vid dammen ett par
hundra meter från oss), så skrämde jag iväg dem efter en stund...de lever fortfarande
efter jaktens slut...:))

Jag visar ofta solnedgångar, men här kommer en soluppgång som omväxling:



Den gamla ladan som rasade i vintras, gör sig rätt bra i förgrunden eller hur?

Häromdagen krafsade det så underligt på altandörren:



Oppps, en matgäst....och jag som inte öppnat restaurangen än!

Just nu läser jag en väldigt fängslande bok:



Den handlar om möss...massor med äventyr och spänning....:)
Trots min 60 år är jag barnsligt förtjust i fantasy-böcker...!

Ngn som vill tänka till lite?



Vad tror ni detta är?
Kanske för lätt, jag vet inte....

Nu blir det snart fika hos syrran B och imorgon shopping med kompisen S
....kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha störtskön med älgarna.

2010-10-31 @ 20:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0