Politik!

I dag blir det inga bilder eller små berättelser om barnbarnen....nää, det ska
bli nåt som jag sällan skriver om...nämligen POLITIK!
Närmare bestämt om Mona Sahlin.

När hon först dök upp i politiken så gillade jag henne inte ngt vidare. Tyckte
hon lät lite överlägsen och helt oberörd av de (ofta) negativa besked eller
åsikter hon levererade.
Sen kom då Toblerone-affären och hon hängdes ut som värsta förbrytaren
och bedragaren! Att flera andra politiker nästan samtidigt avslöjades för
oegentligheter....det bara nämndes i förbifarten...medan denna stackars
chokladbit debatterades i oändlighet. Monas privata ekonomi granskades med
förstoringsglas, barnen frågades ut på väg till skolan...hon var lovligt byte för
alla och envar!
Genom hela proceduren svarade hon sakligt och utan ilska på alla dumma och
kränkande frågor från media...och fick nu min respekt och mitt gillande. Själv
var jag ibland så förbaskat på journalister så jag höll på att explodera....:((
Senare läste jag i hennes bok, att hon gick ut och grät på toa efteråt.
Till skillnad från de flesta andra, så erkände hon rakryggat sina misstag,utan
att skylla på andra (som annars är så vanligt i politiken).

Nåja, hon tog konsekvenserna av sitt (trots allt) slarv och låg länge lågt inom
partiet. Eftersom hon är en duktig politiker och debattör kom hon så sakeliga
tillbaka...men denna förbaskade Toblerone fortsatte att spöka!
Enligt min åsikt har det liknat rena personförföljelsen....hon har hela tiden
bedömts pga utseénde, privatliv och kön...ja just KÖN...t.o.m. hennes egna
partikamrater har under hennes karriär motarbetat henne å det grövsta.

Visst har hon gjort sina misstag, som alla vi människor gör både på jobbet och
i privatlivet, men att skylla S nedgång på bara henne är ju löjligt! Det finns säkert
några som gått över till annat parti pga henne...men då gäller det ju inte politik
utan personkemi. Själv väljer jag parti efter deras ideologi...inte efter partiledare!!

Trots allt tror jag att S behöver ett annat ansikte utåt...men var ska de hitta en
person som aldrig gjort ett misstag, som är ren som snö och...och som är man då
kantänka *suck*?

Jag önskar Mona ett fortsatt bra liv...förhoppningsvis i lugn och ro, utan att bli granskad
under lupp så snart hon rör sig.
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Maken

Håller med

Tur att vi är överens

2010-11-17 @ 22:33:00
Postat av: Anonym

Jepp älsklingen...som jag alltid sagt:

Så länge du gör som jag vill/säger, så blir det inga bråk....:))

Puss

2010-11-17 @ 23:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0