Josef-natt...:)

Lille Josef (4 år) har tidigare aldrig sovit över hos oss...jo, i husvagnen var han
med en natt i somras....men inte här hemma. Eftersom han sagt till mig, att han
ville sova i min säng nån gång så skulle han då få göra det:

Först blev det mys med must, godis och "regnbågskakor"=ostbågar:



Vi såg på Scooby Doo-filmer och hade jättemysigt....:)




Han borstade tänderna så fint!

När han prövat på att ligga i min säng, bestämde han sig för att sova i
soffan:



Åh, vad söta de är när de sover...;)

Vi hade planerat att leka ute i snön idag...men vart tog snön vägen?



Nåja, finns väl inte en unge som inte gillar att plaska och hoppa i vatten!

Vi spelade oxå spel på datorn:



Dessemallan berättade han allt möjligt för mig...om hur saker funkade.
Bla fick jag veta att det finns vatten under marken, det rinner i stora rör
med kiss o bajs...;)! Över hela jorden är det så...

När han drack must använde han denna muggen, med motiv från zoo-
tablettaskarna:



Plötsligt började han stava.."zäta-ooo-ooo"...så avbröt han sig, hytte med
pekfingret åt mig och sade:
"Det kallas DJURPARK!"

Han är så himla go...en liten tänkare....:))

Han planerade redan innan han åkte hem, hur det ska vara nästa gång han
sover här....ja, det dröjer nog inte såååå länge...
Kram


Kommentarer
Postat av: Hilkka

Var tvungen kolla om du skrivit nåt, hoppades, och se, du gjorde mig inte besviken.. =D Han är underbar, Josef =)

2010-11-12 @ 20:26:54
Postat av: Mamma Marie

:))) En tänkare, det här han! :D Han berättade att han hade ätit köttbullar & spaghetti också (och en massa godis ;). Varpå han frågade: "Mamma, vart växer köttbullar?" :))

2010-11-12 @ 21:32:26
Postat av: Anonym

H: Ja, jag har visst kommit igång nu igen....:)

M: Hmmmm, köttbullar växer nog bredvid spagettifälten tror jag....:)

Kram på er båda!

2010-11-12 @ 21:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0