Dag 1: presentera mig själv!

Jaha, då var det dags då....en kort presentation av mig själv...även om jag tror
att alla som kikar in här känner mig redan....:)

Jag föddes som Sylvia Johansson, dagen före julafton för snart 60 år sedan...52 cm
lång och 4200 g tung. Vi bodde då på landet och det var ett härligt liv, med naturen
runt knutarna, alla djuren och massor med lekkamrater i närheten.
När jag var 6 år flyttade vi ner till samhället, där pappa hade byggt ett fint hus.
Det var praktiskt när jag började skolan, för det tog bara ca 3 min att gå dit. Jag
älskade skolan från första stund och gick där till klass 6, sedan blev det realskolan
i stan, där jag gick i tre år. Gymnasiet hoppade jag av efter ett år och jobbade som
bla barnflicka, tandsköterskeelev och sjukvårdsbiträde.
Träffade min blivande man, gifte mig, skaffade hus och tre ljuvliga barn...allt inom
loppet av 5 år...snabba ryck minsann...:)
Var hemma med barnen i nästan tio år, men hade olika kvällsjobb ibland för att dryga
ut kassan. Efter ca tio år började jag jobba på sjukhuset i stan, först på IVA men senare
på ett äldreboende. Där trivdes jag väldigt bra, men kroppen tog stryk av de tunga lyften
och den ökande arbetsbelastningen.
För tio år sen fick jag först diagnosen fibromyalgi, sen fick jag psoriasis med ledvärk
och tillsammans med div förslitningar, satte det punkt för mitt yrkesliv....jag fick
sjukbidrag.
Numera har jag sju underbara barnbarn+ två goa bonusbarnbarn som förgyller mitt
liv......loppisar och böcker är andra passioner...:))
Livet har saktat farten och orken är inte densamma längre, all värk och trötthet gör
att humöreet dalar lite ibland....men jag försöker hålla näsan över vattenytan och hitta
små guldkorn varje dag....

Får nog hejda mig där, för det kommer många tillfällen att berätta mera under detta
30-dagarsbloggande....:)
Kram


Kommentarer
Postat av: Isa

Jag läser! ;-) Här har vi snöstom idag föresten! Längtar till jul nu...

2010-11-25 @ 11:07:10
Postat av: Anonym

Isa:Vi har klarat oss bra från snöstormen, nästan sol idag. Ja, jag längtar oxå till jul nu....:)

(Fint att du läserfniss)

Kram

2010-11-25 @ 12:26:01
Postat av: Lisa

Kul lista!

2010-11-26 @ 08:18:48
Postat av: lovisa

godmorgoN:D

2010-11-26 @ 08:33:10
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lisa: Ja, får se hur pass ärlig jag vågar vara...:)

2010-11-26 @ 11:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0