Hmmm...

Det var visst inte lika enkelt som jag trodde med den där 30-dagarslistan...lär nog
ta flera månader att komma igenom den.
Måste iaf skriva ett inlägg, eftersom det finns en person som ständigt klagar på att
jag inte uppdaterar så ofta....:))

I år blev det en tidig vinter minsann....både snö och sträng kyla redan i november!
Som ni vet så gillar jag inte vintern, men visst kan det vara fint:



Utsikt från vardagsrumsfönstret nu i morse....

Mina vilda vänner måste ha mat varje morgon:



Fattar inte att fåglarna överlever nätterna, men det är iaf viktigt att de får
tillräckligt att äta för att kunna hålla värmen. Minns ni ett år, när miljoner
småfåglar dog pga matbrist?

I går frös vattnet i rören i vår källare....Anders fick komma hem vid lunchtid och
fixa det. Själv vågar jag inte klättra nerför den branta trappan med mina dåliga
höfter.....sanningen att säga så kan jag inte tina upp vattnet heller....:)
Fast jag minns att jag förr i tiden (läs ca 35-40 år sen), brukade gå ner och sätta
en kupe´värmare framför pumpen.

Anton bakade pepparkakor en dag under veckan:



Först åt han upp hälften av degen....sen en massa pepparkakor...undrar
om han nånsin kommer att äta det igen....:)?

Håller på att julpynta så smått oxå:



Köksfönstret!

I morgon bär det av till IKEA för att köpa ett mindre databord+ en hylla
till dvd-filmerna....det gamla databordet är så hemskt stort och rummet
är sååå litet! Ante har paxat för det gamla...som vi en gång i tiden fick av
hans far.

Sköt om er...kram


Kommentarer
Postat av: Henke

Å va roligt att du uppdaterar bloggen. Ser fram emot nästa inlägg. kram

2010-12-11 @ 17:53:16
Postat av: Anonym

Jaså du....:))

Kram

2010-12-11 @ 18:50:25
Postat av: Lisa

Håller med Henke jag! Kul läsning! :)

2010-12-12 @ 21:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0