Några axplock ur bildarkivet!


Jaha, som vanligt är det jätelänge sen jag uppdaterade...nu
minns jag inte ens vad vi gjort...:(
Jag tar alltså bara några bilder och visar.

För några veckor sen gjorde vi, tillsammans med Anton, en utflykt
till en "bilkyrkogård" utanför Töcksfors.
Eftersom vi inte har ngn GPS och hade glömt kartboken hemma, så
förstår ni hur det gick...just det, vi körde vilse!
Ska bara tala om att trakten däruppe är full av småvägar, som går
kors och tvärs och på längden och bredden....:(
Anders hade telefonkontakt med sonen A som varit där tidigare, men
det blev han inte mkt klokare av....han blev allt rödare i ansiktet och
allt mera högljudd...:))
Inte gjorde det saken bättre att Ante och jag fick ett skrattanfall, det
gjorde honom ännu argare!
Nåja, efter en låååång färd så såg vi denna ljuva syn:



Hit var det vi skulle...:))
Det var en riktig nostalgitripp att ströva runt där....alla bilmärken
fanns representerade, bilarna stod uppå varann:




Undrar om det blev en ny liten Folka??!!

Tyvärr var de flesta i dåligt skick, om några år har nog de flesta
rostat sönder. Så har ni planer på att åka dit, ska ni göra det snart.

Ibland var det "de små, små detaljerna som gör'et":

Se ni märket i fönstret?
Tur att det är körförbud på den...:)



Nu får ni åka och titta själva om ni vill se mera...:)

Folkrace har vi varit på oxå.
Tyvärr gick sonen H:s bil sönder kvällen före tävlingen..snopet!
Så det blev brorssonen Jeppe som fick försvara familjens ära.
Han gasade på riktigt bra, men råkade ut för en svartflagg och
några andra små missöden....så någon final blev det inte...




Min systerdotter F har flyttat till ett sött litet torp i skogen:




Hennes två hundar kom med på bilden...ja iaf en och en halv...:)
Och syrran B ser ni oxå i hörnet.

Vi måste ju ha gjort en massa annat oxå, men jag minns inget speciellt
just nu....Alzheimers Light hette det ja...:))

Ska försöka uppdatera lite oftare nu...kram


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Vart har F flyttat?

2009-09-22 @ 12:35:54
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se
Postat av: Anonym

Åsa: Jag tror det hette Östra (?)Bodane...det ligger iaf ca en mil utanför Åmål. Jättemysig liten stuga...:)

Kram

2009-09-22 @ 13:36:36
Postat av: Hilkka

hej! Trevligt att du uppdaterar. Man har inte alltid lust och ork för att vara aktiv och skriva en massa eller lägga in bilder.. men bra att du gör det ibland åtminstone. Du är ju betydligt flitigare va jag är.. Ha en fin vecka. Kram

2009-09-27 @ 18:24:41
Postat av: Anonym

Hilkka: Just nu har jag lixom "mental skrivkramp",

men ska iaf försöka blogga då och då.

Ha en fin vecka själv...kram!

2009-09-28 @ 10:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0