Jooorå....

Egentligen  känner jag mig inte redo att börja blogga igen, men
skriver ändå några rader så får vi väl se hur det blir sen....:)

Vi har börjat renovera i vardagsrummet nu...det sista på nedervåningen.
Just nu står det stilla , eftersom vi måste vänta in mera pengar.
Vi har iaf rivit tapeter, spacklat och slipat...A har fodrat runt altandörren
och slipat det fönster som ska in istället för det dåliga som ska bytas.
I ärlighetens namn så har inte JAG gjort så mkt, det är A som sliter...men
senare kan jag nog göra mera.

Kolla här, vilken fin 70-talstapet vi hade under....:)
Kruxet är ju, att vi inte har nånstans att göra av möblerna..så vi
kånkar runt dem eftersom vi grejar...och täcker dem med plast
när A slipar.
Jag bara städar o städar....:(

En kul episod var när sonen A kom hit med sina smågrabbar.
J, som är 3,5, såg sig omkring på rivna tapeter och ett kalt rum
utan prydnadssaker, mattor och gardiner...sen slog han ut med
armarna och sade:
"Nääää, SLUTA nu", pekade på tv:n och sade: "Den ska stå DÄR"
och visade hörnet där den stått tidigare...sen pekade han på övriga
möbler och mumlade långa ramsor....han trodde nog att vi förstört
rummet med flit...:))

Gubben har ju fyllt 60 oxå!
Vi "rymde" till Gbg för att fira i lugn och ro...:)
Det var en helt underbar helg, vi njöt i fulla drag.



Så här såg hotellrummet ut!



Och HÄR var vi oxå....Liseberg alltså....
Dessutom var vi på Naturhistoriska museet och vi travade fram o tillbaka
hela dagarna, vilket gjorde att mina höfter for väldigt illa...men det
var värt det....:)



På vägen till museet passerade vi denna pampiga kyrka, tror den hette
Vasakyrkan.

Inte hade vi gömt oss så bra heller....när vi gick på avenyn en dag, så
träffade vi på min brorsdotter S, hennes kusin och moster!!!
Världen är ganska liten ändå....:)

Har blivit "gammelmoster" igen oxå...systerdottern l fick sin tredje lilla
tös i natt...en liten Elsa!
Jag känner mig väldigt gammal nu.

Trots att mina höfter nästan sagt upp sig helt nu, så orkade jag ta en
liten promenad häromdagen. Än så länge är det inte de riktigt starka,
fina höstfärgerna...men några fina träd hittade jag iaf:

Sköt nu om er alla som ev kikar in här...och tills nästa gång...kramar!


Kommentarer
Postat av: Marina

Gud va härligt att sticka iväg...

Hoppas att ni(gubben) inte sliter ut er!

Men det är ju så skönt när det är klart,eller hur?!

Ha det gott!

2009-10-18 @ 21:27:36
Postat av: Anonym

Marina: Ja, det är bara såå härligt nät allt är klart....det blir väl framemot jul...:)

Kram

2009-10-18 @ 23:48:38
Postat av: Hilkka

Roligt, att du fick lust att berätta va ni haft för er. Skönt att få lite förnyat hemma.. flera som behövde det.. =( .. Va gulliga dom är, dina barnbarn =).. Va bra, att er resa blev så lyckat..

Va jobbigt med höfterna? är dom slitna? du måste väl inte operera? Ha det bra!! Kram

2009-10-19 @ 22:20:42
Postat av: Hilkka

Roligt, att du fick lust att berätta va ni haft för er. Skönt att få lite förnyat hemma.. flera som behövde det.. =( .. Va gulliga dom är, dina barnbarn =).. Va bra, att er resa blev så lyckat..

Va jobbigt med höfterna? är dom slitna? du måste väl inte operera? Ha det bra!! Kram

2009-10-19 @ 22:20:56
Postat av: Anonym

Hilkka: Ja, det är roligt att få det lite fint....:)

Höfterna ja, de har blivit väldigt dåliga sista året....jag vill inte operera men måste nog snart kolla upp dem iaf.

Ha det bra du med....kram!

2009-10-19 @ 22:36:16
Postat av: Åsa

Hej! Hälsa och gratta A från mej! Bättre sent än aldrig. Tycker du ska kolla upp höfterna! Ingen idé att ha ont om det finns hjälp att få :)

Kul att renovera! Själv börjar jag tröttna på det... Efter bara två rum.... suck

Ha det gött! Ses!

2009-10-21 @ 12:22:04
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0