Bara slappat och solat!


Nu har jag bestämt att bara slappa och ta hand om mig själv i MINST
en vecka...det har varit lite stressigt ett tag under våren och jag
känner mig trött och sliten...
Som Anders brukar säga : " Förr var man både ung och vacker, nu är
man bara vacker"...:))
Och tja, man är ju inte riktigt frisk heller förstås!
Det poppar upp nya utslag varje dag, men ännu är det inte lika illa som
förra gången....jag hoppas, hoppas...
Nu har jag skrivit så mkt om dem så det är dags att visa några:



Inget bra kort, men så här ser jag i princip ut på hela kroppen...värre på en
del ställen!
Så småningom brer de ut sig och börjar fjälla oxå.
Jag blir så ARG på prickarna...GRRR...jag sade till sonen A att jag ska
straffa dem...sticka dem med en nål!!
A tyckte det var en bra ide´....haha...

Jag har faktiskt solat lite idag, det var riktigt varmt och skönt i solen.
Men vad mkt pollen det är...det ligger ett gult lager överallt...och jag blir
tät och näsan rinner *blää*



Titta, vad fina maskrosorna är....kruxet är bara, att detta är vår gräsmatta
.....haha....



Och här blommar körsbärsträden!
Vi brukar sällan få några med, för fåglarna hinner före...men jag unnar
dem det faktiskt...jag får väl köpa körsbär jag...

Pratade med dottern I förut, lilla Livan är så hostig och grinig....lilla gumman!
Sonen A ringde oxå, hans lille Elias är heller inte riktigt kry.
Både E och storebror Josef fyller snart år....måste fundera ut några bra
presenter.
Sen fyller ju oxå dottern I och Freja år inom närmsta veckorna....och sonen
H fyller i början på juni....

Tror vi ska grilla ikväll...om det inte mulnar på...mums!
Ha en skän fredagkväll.
Kramar


Kommentarer
Postat av: Svägerskan Lena

Hej.

Hoppas du blir av med utslagen inom det snaraste.Ser så besvärligt ut.

Ha en bra helg.

Kram Lena

2009-05-15 @ 15:23:29
Postat av: Anonym

Tack Lena!

Du minns väl hur jag såg ut förra gången...hoppas att det inte blir lika illa.

Ha en skön helg själv...kram Ia

2009-05-15 @ 15:49:27
Postat av: Isabell

Halsbanden är från www.alskadebarn.se

2009-05-15 @ 18:01:17
Postat av: Anonym

Tack älskling...kram Mor

2009-05-15 @ 19:23:56
Postat av: Kajsan Andersson

Stackars dig, det måste vara jättejobbigt med alla prickar:(.................Hoppas i alla fall att ni får fint grillväder ikväll. Vår gräsmatta är också full med maskrosor, eller var ska jag skriva, gubben är ute med gräsklipparen nu och hugger halsen av de gula rosorna:) Kramar från Kajsan

2009-05-15 @ 20:00:17
URL: http://www.nogg.se/Kajsan
Postat av: Anonym

Hallå Kajsan!

Jo, vi hade jättefint grillväder...det var varmt och skönt, men det började blåsa kallt om benen så småningom!

Gubben ska klippa gräset i morgon kväll..jag blir så tät, så bäst att göra det på kvällen..

Kram Ia

2009-05-15 @ 22:51:46
Postat av: Kerstin

Stackars dig, jag tycker det räcker med värken, att dessutom ha dessa. Kliar det massor?

Hi hi, visst är de vackra dessa gula blommor, fast INTE i villaträdgårdar. Vi har ett antal vi med, gubben ska halshugga dom snart. Däremot, rondeller, refuger mm, där lyser dom SÅ vackert så.

Ja, lägenheten blir nog bra, dags att lämna villan när orken inte finns. Får allt på ett plan oxå, skönt slippa trappor. Men du vet hur man är, känns bra men vemodigt. Jäkla kropp som inte funkar liksom.

Håller tummarna för Malena i kväll, håller med dig, låten blir allt bättre ju mera man hör den. Dessutom verkade det ju som den gick hem i deltävlingen så kanske

Trevlig helg

2009-05-16 @ 14:18:37
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

kerstin: Ja, nu håller vi tummarna ikväll..:)))

Ha en fin kväll...kram Ia

2009-05-16 @ 17:56:24
Postat av: gunsan

ja jag lider hemskt nu,,det jag tycker är värst är att jag inte kan duscha varje dag :-( hygienen är ju a o o,, visst det intima ha jag tvätt servetter till.. Men när man väl har duschat och man smörjer så gör det så djävulskt ont,,bränner som 2:a gradens brännskada.. och det spelar inte roll vilken av salvorna jag använder! Cortison till huden aktar jag mig väldigt noga för.. så jag smörjer på med fenuril och salisylsylevasenlin 2 % men vi får väl hoppas på att vi får en bra slig sommar så vi får sola bort pson kram

2009-05-17 @ 12:42:47
URL: http://gunsanmyself.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja du Gunsan, det svider som eld när man duschar.....:((

Jag vill heller inte använda cortisonsalvor, för det är väl inte bra att sola då har jag för mig.

Ja, en solig sommar MÅSTE vi bara ha...:))

kram Ia

2009-05-17 @ 13:10:11
Postat av: Anonym

hej vännen

men usch vad jobbigt du har det...blir det lite bättre när du solar?

kram eva

2009-05-17 @ 22:27:21
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: elle

Stackare så ont det ser ut... Jag hoppas innerligt att det blir bättre snart... Tänker på Dej... Varm kram, Elle

2009-05-18 @ 00:04:45
URL: http://metrobloggen.se/vardagslivetmitt
Postat av: Anonym

Eva: Jo, det blir bättre om jag solar...har ju kunnat gjort det lite under helgen och utslagen syns mindre om man har lite färg dessutom.



Elle: Tack för omtanken!



Kram på er....Ia

2009-05-18 @ 11:50:21
Postat av: Marina

Hoppas att Pso:n vänder snart..

Du har många födelsedagar att shoppa till ser jag..

kram

2009-05-19 @ 06:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0