Vårpromenad

Åh, vad härligt....idag skiner solen för första gången på länge!
Har väl inte så mkt att skriva om, men har lovat mig själv att försöka
skriva lite oftare.....även om inte så många läser här, så är det kul att
läsa tillbaka och minnas allt trevligt man gjort/haft.

Tänkte lägga in lite bilden från min långpromenad i går
Det var härligt....visserligen var det grått och blåsigt, men luften var
klar och "våraktig" så man kände ändå att våren kaaaanske är på väg.


För första gången i år gick jag på denna skogsväg, det var jobbigt för det

är så löst i vägarna och man liksom fastnar för varje steg.




Kaveldunet såg så roligt ut....."cigarrerna" hade spruckit och var alldeles
tufsiga och spretiga.....



"Min" lilla skogsbäck!
Isen ligger fortfarande kvar, men man hör att det porlar under den, så
snart kan nog vattnet rinna fritt.



Detta ruckel ligger inte efter skogsvägen, utan strax bredvid vårt hus.
Här lekte våra barn när de var små, de kallade det "spökhuset".
Numera finns det inte mkt kvar av det, övervåningen har rasat ner och
allt ligger i en röra ....fönstren är borta och allt är täckt av mögel och
lavar.....blääää! Men för 80 år sen bodde det fyra familjer här, statare
till gården här bredvid.



Och TITTA vad jag hittade vid husväggen....ett vårtecken om något!!!!
Den lilla snödroppen syns knappt bland de vissna löven, men den
kämpar sig upp trots kyla och snö....underbart!

Nu väntar ännu en promenad, bäst att passa på medan solen ännu lyser.
Ha det bra alla...kramar






Kommentarer
Postat av: gunsan

vilka trevliga bilder,, fastnade för huset,, ja det är ett typiskt statar hus. kan ju vara så att mina anfäder bott där, på min farmors sida så kommer vi där ifrån. och på något sätt är vi släkt till han med "propellern" hur vet jag inte exakt men jag ska ringa en släkting som forskat och få en kopia av det! Hoppas att du gott´har det gott i vårsolen kramisar i masson / Gunsan

2009-03-17 @ 16:07:51
URL: http://gunsanmyself.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0