Regn, regn och åter regn!


Ja, nu har det regnat hur länge och mkt som helst!
Vi håller just nu på att spika och snickra ihop en ARK.....:)))
Nädå, men nu räcker det...på drygt ett dygn har det kommit
75 mm!!
Så här såg det ut på vår uteplats för ngn timma sen:



Inte vill man sitta därute inte...:((

I går tog jag en promenad, fast då regnade det inte fullt så mkt.
Det växer så många fina blommor i dikeskanterna på vår lilla grusväg,
det ser man inte ofta numera när kanterna klipps regelbundet:



Prästkragar är väldigt fina tycker jag:





I dag tog vi en tur till karlstad. eftersom jag var tvungen ha en bolero eller liten
kofta till bröllopet om ett par veckor.
Jag tänkte ha min svart/vita klänning men ville ha ngt som döljer utslagen på
armarna och som lyser upp klänningen lite.
Det var rea både här och där, men inte hittade jag något passande...antingen
var det fel storlek eller fel färg.....:((
Till sist prövade jag en rosa bolero som var en storlek för liten, och under över
alla under....DEN PASSADE!!!!



Såååå, nu är det fixat!!!

När vi kom hem var det full källaren i vatten, fast vi hade pumpat innnan vi åkte.
Det blev till att pumpa så fort det gick!
Vi ska lägga ny dränering i höst hade vi tänkt....haha, det MÅSTE vi....
Ante ringde och berättade att det var ca 2 dm vatten på deras tomt när de kom
hem.....de var oxå i K-stad, på Lekfabriken....även Andreas med familj var där,
fast i en annan Lekfabrik.....ingen av oss träffade varann.

Nu blir det tv resten av kvällen...om vi hittar nåt att se....kramar

Kommentarer
Postat av: L

Du goa....vilka poooooler Ni har där hemma L

Hoppas ledigheten kommer att lysa med en stor sol, så Ni kan använda en av vattenpölarna i alla fall S Hoppas allt är bra med Dig, även om dom röda prickarna kliar lite. Vilken härlig Bolero Du köpte, jätte fin. Ha det nu bara bäst....tänker på Dig. Kramar i mängd / L

2009-07-11 @ 22:39:20
URL: http://lillami.wordpress.com
Postat av: Kajsan Andersson

Vilken fin bolero du köpt.......jättevacker tycker jag......hoppas att ni inte regnar bort där uppe....vi har inte fått så mycket regn som ni, bara 30-40 mm på hela förra veckan, som tur är:) kram

2009-07-14 @ 17:50:01
URL: http://www.nogg.se/kajsan
Postat av: Pysan

Boleron var jättefin.. och jag undrar när poolen ska rinna över.. :-)



Och det som hände på min blogg idag.. jag har inte hämtat mig än.. :-)



Så jag får sluta här..



Kram från en "bitter" och "förståndshandikappad" Pysan som lever långt från Hollywood.. och Oprah..



2009-07-14 @ 18:11:17
URL: http://pysan.wordpress.com/
Postat av: Anonym

L: Ja, nu finns det massor med gölar och pölar att bada i....:)))

Kram Ia

2009-07-14 @ 19:13:14
Postat av: Anonym

Kajsan: Ja, visst var boleron fin....:)

Jaså, ni slapp undan skyfallet ni...tur för er...men en positiv sak är att det troligen blir mkt svamp sen...:)

Kram Ia

2009-07-14 @ 19:14:51
Postat av: Anonym

Pysan: Vad kul att se dig här...:))

Det där på din blogg var för j---igt rent ut sagt...vilka "stolpskott" det finns suck!

Kram på dig...Ia

2009-07-14 @ 19:16:51
Postat av: Bella

Ojj då. Här var det visst vatten, både ute och inne. Stackars er. Hoppas ni får bukt med översvämningen och att det har slutat regna nu.



P.s. Söt bolero. Det där med bolero är en fin uppfinning för oss, eller hur. Fst den jag köpte till min födelsedag var tvungen att ha ännu längre armar.



Vatten kramar från mig.

2009-07-15 @ 01:22:24
URL: http://blogg.passagen.se/bellanoire/
Postat av: Elle

Hej ! Min dator har pajat ... vet inte när jag kan vara tillbaka ordentligt ... men jag tänker på Dej -- Kram!

2009-07-17 @ 08:19:27
URL: http://metrobloggen.se/vardagslivetmitt
Postat av: Hilkka

Hej! Oj, va det har regnat där. Så fint ni har på terrassen. Hade jag nåt så fint, så skulle jag nog vilja gå dit i regnet också =) Boleron var jättevacker, underbart när man gör såna fynd. Bröllopet börjar väl närma sig nu snart.

Kram

2009-07-19 @ 17:03:12
URL: http://stunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0