Stadsresa och Bambi på hal is!

Hej svejs i stugorna!
Åkte till stan i förmiddags, men först fick jag skotta lite snö.
Plogbilen hade lagt upp en snösträng alldeles bakom min bil
.......men snön var lätt och porös, så det var ingen fara.
Så här ser det ut här i Värmland idag:



Nå, först var jag på apoteket och lade upp ett förråd av olika medikamenter,
som vi behöver numera....snart dags för en dosett tror jag...:))
Biblioteket blev det sen, hittade många intressanta böcker....skulle kunna
gå där hur länge som helst och titta och läsa lite i olika böcker.....
Just idag satte ryggen stopp för det, har sån värk där men det beror säkert
på snöovädret.

Tog en promenad i halkan oxå......såg nog ut som "Bambi på hal is"....:))
Snön hade packats ihop och blivit glashal, jag fick gå i snökanten där det
gick....annars fick jag hasa med fötterna för att inte ramla.
Det var väldigt dimmigt och grått, men luften var iaf frisk och skön.
Tog ett kort ut över åkrarna:



Nu ska jag laga middag, falukorv och potatis blir det....inte så kul, men jag
muntrar upp korven med lite majs och paprika och gratinerar i ugnen med
en mjölksås på....då blir det mums!

Ha det bra alla...kram


Kommentarer
Postat av: Marina

Låter som samma väder som här!!!

2009-01-19 @ 18:56:03
Postat av: eva

hej vännen

oj vad fint ni har det med snön. jag saknar faktiskt det nu när jag flyttat ifrån det :-)

2009-01-20 @ 13:35:24
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0