Familjeförbannelsen och naturpromenad!



I dag har jag tagit en liten promenad i naturen, det är så fint väder....solen skiner
och det känns nästan lite vårlikt....
Bilden här ovan förestället en liten bergknalle, där både våra barn och barnbarn
har lekt, hoppat ner ifrån och byggt kojor.....den var såååå stor när de var små,
numera är den ganska liten....:)
Men det är väldigt fint där i "Dungen", som vi kallar det....på hösten växer det
ofta massor med kantareller där, så platsen får vara hemlig.





Ju äldre jag blir, desto mera lägger jag märke till de "små" tingen...tex hur fina
några vanliga gråstenar kan vara. Nu är jag ju stenfantast oxå (fråga barnen bara),
så jag tittar väl lite extra efter just detta....

Undrar ni när förklaringen till "familjeförbannelsen" kommer?
Jo, familjen Ekström har en förbannelse lagt över sina tänder....det är alldeles
sant...:(!
Det började med att Isabell bet sönder en plomb, en flisa trängde upp mellan
två tänder och förstörde rötterna....hon fick rotfylla båda två....och jag tror risken
finns fortfarande att den ena måste tas bort!
Hon fick skäll av sin tandläkare för att hon väntar för länge med att söka hjälp,
det hade blivit en kraftig infektion.
"Man kan fatiskt dööö av sånt", sade hon strängt till Isa.
Jaha, ngn vecka efteråt fick Henke hemsk tandvärk...vilket slutade med att han
fick dra ut den tanden.
Under helgen var det så min tur.
Jag har i flera år haft en dålig tand, bet sönder den på ett opoppat popcorn
....men filade till de vassa kanterna med en nagelfil (jaja, jag VEEET) och hoppades
på det bästa. Av och till bet jag av en bit till, men nagelfilen kom fram igen...:)
Nu under helgen blev det akut, gräslig värk från örat, upp till ögat och halva
underkäken.....värktabletter gjorde ingen nytta alls och jag höll på att dö....sov
inte en blund på natten till måndag...så trots min stora tandläkarskräck så
ringde jag FTV så snart de öppnade.
Jag fick komma direkt och på självande ben gick jag dit....vi kan dra en slöja
över de hemskheter som skedde där....det räcker med att konstatera, att tand-
uslingen är borta nu och värken är bättre.
Lymfkörtlarna på halsen har krymt, från pinpongbollar till vindruvssorlek.
Så nu Andreas vet du vad som väntar *flinar skadeglatt*!
Jag har inte nämnt Anders, men den stackarn har alltid problem med sina
tänder!
Nu har jag iaf beställt tid för en ordentlig genomgång av gaddarna, det får kosta
vad det vill....och det gör det ju, nästan 900 kr blev notan för min del....huuuu!

Ha det bra....kraaam






















Kommentarer
Postat av: Lill

Hallå i rutan....

Ja Du tänder är då ett jäla elände i sig och vad det kostar ännu värre.

Har precis gått färdigt....nästan inget gjort men får punga ut med 16.000:- Jag blir skogstokig på allt vad vårdinrättningar heter i dag.

Din bild var verkligen en föraning till våren, så så mysigt ut bland sten och gräs

Ha de bäst

Kramen f Lill

2009-01-14 @ 19:44:25
Postat av: Lena Hultén Wilson

Hej vännen.Vilka fina bilder av din dunge. Ser jättefint ut. Här har d varit sol o kallt idag. Hoppas din mun..eller din tand är lite gladare idag:-) Inget kul att gå till tandläkaren.Men ett nödvändigt ont ibland.ler. Tack för att du peppar mig.D värmer i mitt hjärta. D vill jag du ska veta.

Nu blir d flytt de närmaste dagarna förhoppningsvis.Hörs igen.Kram kram Lena.

2009-01-14 @ 22:11:45
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com
Postat av: Åsa

...glöm inte bort vad som hände med tanden när du fyllde 50....

2009-01-15 @ 08:00:47
URL: http://englamarkochmioapplen.blogg.se/
Postat av: Kajsan Andersson

Inte kul med värkande tänder, tandläkaren är en som jag också undviker i längsta. Så fina bilder du har tagit, naturen är vacker hos dig. Många kramar från mig

2009-01-15 @ 13:01:22
URL: http://www.nogg.se/Kajsan
Postat av: eva

hej vännen

vilken fin blogg du har, och jättefina bilder.

ja du det är ett relände med tänder. jag väntar också in i det längsta innan jag måste kapitulera och gå med svansen mellan bena till tandläkaren....brr

kram

2009-01-16 @ 09:34:53
URL: http://overlevaellerleva.blogg.se/
Postat av: Elle

Morrn på Dej!

Jo Du , tänderna är ett hemskt dyrt o tråkigt kapitel ide flestamänniskors liv .. ialla fall i tydligen i Ditt o mitt!!L Men vi glömmer det och jag önskar Dej en riktigt skön helg ... istället !!! En varm kram från mej här i väst /Elle

2009-01-17 @ 08:36:36
URL: http://metrbloggen.se/vardagslivetmitt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0