Klart...jippeee...:))

Hej på er alla!
Ja, nu är äntligen allt klat och de utlovade bilderna kommer här.
Först en bild på hallgolvet....före och efter på samma bild:



Behöver väl inte säga vilket som är vilket...:)

Vardagsrummet är vi väldigt nöjda med, det ser kanske lite mkt ut med
allt julpynt men det ÄR ju faktiskt jul...:

De nya hyllorna ovanför tv:n....lägg märke till mina första små skor till
vänster....:))





Och här kom visst en liten äskling med på kortet...:))

Vi har inte satt upp så mkt tavlor än, för jag vill fundera lite på
var
de ska sitta.....ska dessutom ha nya över soffan.
Det blev inga nya gardiner heller, hade dåligt med pengar och visste
inte säkert vad jag vill ha....så det blev de gamla köksgardinerna.

Jag blev riktigt nostalgisk när jag plockade fram pyntet!
Tänkte på jularna förr, när mamma o pappa levde....vad mysigt det
var:

Här är mammas gamla bonad, som hon sydde för ca 60 år sen!
Den passar väl bra att önska er alla en riktigt GOD JUL med....om
jag inte hinner skriva nåt mera innan julafton.
Massor med julekramar till er från mig...:))


Kommentarer
Postat av: Ulla

Snyggt alltså !

2009-12-21 @ 18:39:05
URL: http://metrobloggen.se/ullas
Postat av: Anonym

Tack Ulla...:)!

Kram

2009-12-21 @ 19:52:48
Postat av: Hilkka

Det blev ju jättebra. Va roligt att ni hann bli klara till jul =)

God Jul!!

kramar Hilkka

2009-12-22 @ 17:56:29
Postat av: Anonym

Hilkka: Det var på håret att vi hann...blev klart i förgår!

Ha en GOD JUL du oxå...:)

Kram

2009-12-22 @ 22:59:36
Postat av: Anonym

Så roligt med "nytt" hem inför julen.

Önskar Dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Jul & Nyårskramen Lill

2009-12-22 @ 23:39:08
Postat av: Anonym

Lill: Ja, det känns härligt...:)

Hoppas du är ok och får en skön julhelg

....kram

2009-12-23 @ 09:54:57
Postat av: Kerstin

Vad mysigt med nyrenoverat rum, här går vi och längtar till våren då vi ska till att renovera.

Kikar förbi med en önskan om God fortsättning på Julen.



Här i Karmansbo har vi i dag fått plussgrader så det känns som vår i luften efter dagar med 15 minus, nu snöar det oxå så allting är vitt, vitt, vitt.



Jag vill även tacka för alla besök under året i min blogg och tacka för att du är du min nätvän

2009-12-25 @ 16:16:23
URL: http://farna.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Glömde ju säga: Vad roligt att se din mors bonad, vet du. Min mor hade sytt en likadan och vår hängde över kökssoffan. Lite nostalgi för mig där

2009-12-25 @ 16:17:59
Postat av: Anonym

Kerstin: Jag måste oxå tacka för att DU är MIN nätvän...vi har känt varann i många år n....:))

Ja, våra mammors bonader är ett kulturarv, som vi

får förvalta och ge vidare till den yngre generationen sen...tyvärr har inte JAG bidragit till det....broderar eller syr inget alls...:((

Fast jag pratar och berättar för barnbarnen om när mina föräldrar var barn..och även mina egna barndomsminnen....

Ha en skön fortsättning på julen...kramar!

2009-12-25 @ 23:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0