Rapport från Barnsjukhuset!

Här på Barnsjukhuset är läget följande:

Freja är sitt vanliga spralliga jag igen, fast hon är täckt av halvt utläkta
prickar och ser rätt rolig ut.....:))
Den senast inlagde här är Anton, som kom hit på onsdag med hög feber, snuva
och ont i halsen....han hade ingen röst alls!
Pratade med Andreas oxå och han undrade om det fanns plats för två små
sjuklingar till....J har feber och E kräks....huu....fast jag tror de är lite för små
och har det bäst hos far och mor.
Skönt att ha en farmor/mormor att lämna sjuka ungar till...arbetsgivaren är inte alltid
så road av att folk tar VAB-dagar....:((
Det är fint och bra på papperet, men funkar sämre i praktiken...vilken många
småbarnsföräldrar är väl medvetna om tyvärr!
Även om en förälder har RÄTT att ta VAB, så kan det vara känsligt om det tex
är jättebråttom på jobbet.....Henke har dessutom ingen att dela dagarna med.
Nåja, även Anton är bättre idag men vill ändå stanna här eftersom han vill vara med
Freja....de har alltid stått varann nära och är mera som syskon, eftersom vi alltid
tagit med Ante när vi åkt till Isabell eller när de kommit hit....
Nu menar jag inte att beklaga mig...jag känner mig behövd och uppskattad när jag
kan hjälpa till....dessutom älskar man ju de små liven och nuter av att få ha dem!

Jag måste visa mina fina kaktusar...de trivs väl här eftersom de inte får så mkt
vatten och det är rena ökenklimatet i fönstren nu:



Fina va?
Pga Antons allergi kan jag inte ha vilka blommor som helst, och kaktusar är ju
ett säkert kort....

Har suttit ute i solen en del idag och även barnen fick vara ute lite.
De fångade sig ett "husdjur" :



Kan ni se vad det är?
Vi kallar dem "Dykare", fast de har säkert ett fint, latinskt namn oxå...."dykus
swimmus" kanske....haha...
För djurvänner kan jag tala om, att de redan har släppt ut den igen.

Nu exploderar det i naturen, allt som växer har stora knoppar eller t.o.m. löv
och blad redan.
Så här ser vår lilla fisiga syre´n ut:


Knopparna är sprängfyllda och slår snart ut.


Anton räddade en humla ur poolen oxå....här sitter den och torkar:



Sekunden efteråt flög den rätt upp i ansiktet på mig...:)))

Det är fredag och det betyder ju lite myyyys!
Ungarna har beställt nachos (igen) och när jag frågade om de inte var trötta
på det än, så sade Ante: "Vem kan tröttna på nachos?"
Tja, JAG tex.....haha...

Ha en fin fredagkväll alla...kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0