Arkeologi, kallbad och Picasso!

Hej på er....här kommer en redogörelse för vår helg.

I går eftermmiddag var Anton och Freja arkeologer. Vi hade köpt satser med
små block av lera, men pyttesmå dinosaurieben inuti...det gällde att
försiktigt hacka ut dem och limma ihop till en dinosaurie.
Jättejul men väldigt dammigt!



Freja undrade :"Får jag bada i poolen?"
Där var det bara +9 grader, så vi sade att visst fick hon det....för vi trodde
inte att hon skulle våga.
Vi borde ha känt F bättre!!



Här är beviset...:))
Ja och då kunde ju inte Ante vara sämre.....PLUMS i vattnet!!



Nu invänder kanske vissa, att ungarna hade nyss varit sjuka och vattnet var
ju ISKALLT....men de hade båda varit feberfria i ett par dagar, badet var över
på ca 3 sek och följdes av 10 min varm dusch och gosiga täcken efter det!!



Här sitter de och smaskar på allt möjligt gott!

I dag var det tyvärr hemresa för Freja....:((
Anton följde med för att hålla henne sällskap på resan till Örebro, där pappa
Albert och lilla Livan mötte upp vid McDonalds:



Mamma Isabell fick tyvärr stanna hemma med mellantösen Saga, som lider
av svårartad bilsjuka. Resorna hit till Värmland brukar vara rena fasan för
resten av familjen!
Livan satte i sig både hamburgare och strips, sen åt hon upp en del av Antes
hamburgare...undrar hur det gick på hemvägen?!

På hemvägen fick Anton för sig, att han bara MÅSTE se Picassoskulpturen i
Kristinehamn....de har läst om den i skolan...så visst, vi åkte dit....



Lite kultur är aldrig fel....:)))
Picasso är inte en av mina favoritkonstnärer.....ser ut som om en tre-åring gjort
konstverken men smaken är, som bekant, som baken....delad!

Nu sitter jag och Anders och stirrar på varann....ingen vidare utsikt för nån av oss
....äsch jag skojar bara *fniss*

Ha det bra tills nästa gång....kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag satte in länken till dig hos mig, hoppas det är ok? Så jag hittar tillbaka. Ja, inte för att vi vill sälja huset men förnuftet säger så. Jag orkar inte nåt nu för tiden, då ska man nog dra ner å valet står mellan stugan med åtomt eller villan. Sedan drömmer jag om vinterhalvår i spanien, blir så dålig varje vinter, vill inte mera av detta.

Kanske vi säljer... sätter oss i lägenhet.



Vilka tuffa barnbarn, bada i SÅ kallt vatten. Vad månne det bliva av dom? Inga mesar i alla fall. Skönt att de kryat på sig i alla fall

2009-04-19 @ 23:30:00
Postat av: Kerstin

Hm, glömde tala om vem jag var...

2009-04-19 @ 23:31:07
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Ia

Jag räknade allt ut vem du var Kerstin....:))

Du tänker nog ganska klokt där med boendet, stugan kan ni ju inte göra er av med!!

I vår ålder blir man ibland tvingad till vissa val p.g.a. hälsan tyvärr....

Kramar

2009-04-20 @ 10:47:01
Postat av: susana

Sicka härliga ungar, bada när det är så kallt, själv doppar jag inte tån under 25+ i vattnet.

2009-04-21 @ 11:20:39
URL: http://oldss.blogg.se/
Postat av: Ia

Samma här Susana...:))

2009-04-21 @ 12:42:54
Postat av: Marina

Sånt där sett har Jonte oxå haft..Lillfisen var så avis han ville oxå vara med och hamra ut en dinodajier som han sa när han var mindre :-)

2009-05-03 @ 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0