Svamp och åter svamp!

Just nu tillbringar jag mkt tid i svampskogen....det finns massor!
Tyvärr finns det många plockare oxå.
I dag regnade det när jag var ute, med påföljd att det blev
blött och halt på bergknallarna. Jag halkade flera ggr men
lykades hålla mig på benen....inte kul att bli liggande med bruten
fot.
Jag har ju mobilen med mig, men kan ge mig "den" på att det
inte skulle vara nån sändning om olyckan är framme...:((
Sen passade jag de tre grabbarna i Brosäter en stund.
Carina jobbade och Henke skulle på monsterrace med pojkarna.
Hoppas det inte regnade för mkt på dem.
Efter det så hälsade jag på de två andra småtrollen Josef o Elias.
Var tvungen att ge bort lite svamp för jag behöver inte så mkt
numera.
Småpojkarna var så trötta, men jag fick iaf gosa med dem en stund.
Filmarna från TV var hemma hos Isabell idag, för att få lite bilder
hemifrån oxå....i går filmade de efter en obduktion.
Jag tror inte jag kommer att våga titta på dokumentären när den
kommer på tv......:))
Jag har förfärligt ont i höfterna just nu, är otränad och efter allt
rännande i bergen så blir det väl träningsvärk.
Dessutom fick jag två fästingar på mig igår, som jag fick gå upp
och plocka bort inatt....betten kliar nåt vansinnigt fortfarande!
Lustigt, för jag reagerar inte alls på mygg eller andra flygfän.
Fästingar måtte ha nåt annorlunda gift.
Nu är jag trött *gäsp*....dags att sova!
Kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Mycket svamp blev det! Vi fick förvälla en bra stund! :-D Tack tack.

2008-09-05 @ 23:08:46
URL: http://www.familjenekstrom.com
Postat av: Bengt Källvik

Hejsan...



och grattis till den trevliga bloggen!

Kanske blir det snart också någon rolig tävling här, som man kan få vara med på ;)...nu när det börjar bli mörka mysiga höstkvällar!



Vad kul att du hittar mycket svamp och jag passar också på att plocka av alla de fina kantarellerna.

Trattkantarellerna är däremot inte så många och stora än, men det kommer nog att bli jättemycket.



Ha det så bra och hälsa Anders!

2008-09-07 @ 15:27:00
Postat av: Lisa

Hej hej mostra!!

Brukar vara inne och läsa lite vad ni har för er där i skogen! :-) Vi ses ju inte så ofta så det är kul att läsa lite vad ni hittar på! :-)



Ska Isa vara med i dokumentär? nyfiken



Kram Lisa

2008-09-09 @ 08:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0