Skördefest och Karlstadresa!

Hejsan!
På lördag var det ju "Skördefest" och vi åkte runt lite, trots
det regniga och tråkiga vädret. Vi blev förvånade över hur mkt
folk det var ute, det var riktiga bilkaravaner ute på Näset.
Inte var det några större nyheter, vi kikade på "Grön Ko" i
Värmlandsbro....vår nya affär, där det säljs produkter från
trakten.
De hade fått det fräscht och trevligt i sina lokaler, men hade
inte sååå mkt att sälja ännu. Det kommer väl eftersom.
Jag var så genomfrusen när vi kom hem, så jag tillbringade
resten av kvällen invirad i ett tjockt täcke...:))
I dag har vi varit i Karlstad och shoppat lite, jag var tvungen att
ha värktabletter och apoteket på Bergvik är söndagsöppet.
När vi ändå var där, så köpte vi ett grått toalettlock och en svart
tandborstmugg+ tvålpump...snyggt blev det!!
Vi passade oxå på att kolla på kakel, bänkskiva och golv till
köket....det kommer att bli svårt att välja.
Just nu lutar det åt vaniljfärg på skåpen, grått kakel, svart bänkskiva
och grått klickgolv som ser ut som klinker....fast det kan ändra sig.
Badrummet blev ju inte alls som det var tänkt från början..:))
Jag har märkt att ju äldre man blir, desto viktigare att ha det
trivsamt och fint i hemmet....det har jag aldrig brytt mig mig om
tidigare.
Kan det bero på att världen liksom "krymper" när man blir äldre,
man orkar inte resa eller skaffa sig intryck på annat håll.
Det blir viktigt att kunna trivas hemma, eftersom man tillbringar
mera tid där....eller??
I morgon blir det nog en tur till skogen igen.
Jo B, det blir jättemkt trattisar i år....härligt, jag tycker de är lika
goda som de gula kantarellerna....:)))
Inte har fått ngn magsjuka heller......
Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0