Lördagkväll



Här kommer först en bild på lille Josef när vi var i Åmåls lilla djurpark för någon
vecka sen.....Lille sötnosen.....:))
Han tyckte det var så kul att åka rutschkana, men jag var livrädd....det var så
högt och han är så liten!

På förmiddagen var vi hos sonen H och hjälpte till att sätta upp en tapetbård.
Ja, Anders gjorde det och jag underhöll Ante...vilket innebar att han spelade
dataspel och jag tittade på....
Plötsligt blev alls osäkra på vilket som var upp och vilket som var ner på bården.
Det var "medaljonger " på och vi visste inte hur de skulle vara.....Carina jobbade så
vi kunde inte fråga hur hon hade tänkt sig och hon svarade inte i mobilen heller.
Till sist beslöt sig H för hur det skulle bli....och det var visst rätt...phu!

Sen gjorde jag ett sjukbesök på em....inte roligt alls, men jag var tvungen.

När jag kom hem gjorde vi räksoppa...den där med morötter och creme fraiche.
Ciabattabröd till.....mums filibabba ( eller "morfar o pappa" som en liten systerdotter
tyckte att storasyster sade...:))
Sen har vi bara tagit det lugnt, tv och en god bok.
I går kväll däremot, var vi väldigt aktiva...vi dansade i två timmar!
Det har vi inte kunnat göra på ca ett år, eftersom mina fotsulor varit så svullna
och ömma. Idag kändes de inte såååå kul, men ibland betalar man gärna
priset för att få känna sig som en "normal" människa en stund.

Visst ja, en promenad på 3 km blev det oxå, vi hade båda två träningsvärk
och ont i höfterna men man får kämpa på.
Vi har bestämt oss för att det är dags att på allvar ta tag i vikten, eller att
"justera kroppen" som en nätvän kallar det...:))
Jag har hittills gått ner 2,5 kg på tre veckor, det går inte snabbt inte.
För att sabba allt, så har jag nu ätit chips och några chokladbitar *suck'.

Det var väl allt för idag...kram på er!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa Clettborn

känner mig liiiite träffad av "morfar och pappa" kommentaren... ;-)

2008-09-28 @ 02:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0