Shoppardag!

I dag har jag och kompisen S haft en riktigt härlig shoppardag!
Visserligen var det mest S som handlade, men jag köpte allt en
del jag oxå.....
Först var vi på "Saker o Ting"....den lilla prylaffären, där priserna
är väldigt skonsamma mot plånboken.
Sen blev det lunch på hotellet...schweizerfärsbiffar (köttfärslimpa
med kassler o ost inuti)...mums!
När vi hade styrkt oss där så blev det två loppisar.
Köpte lite "krafs", bl a småsaker till de små prinsessorna i En-
köping....letar alltid småsaker att skicka i brev till dem.

Från det ena till det andra...någon som har möss inomhus?
Det har vi, de springer längs med väggarna och skrämmer nästan
livet ur mig och Anton! Vi har inte tätat runt dörren ut till uteplatsen,
och de behöver inte stort hål för att klämma sig igenom.
Vi har satt ut fällor men de verkar vara för smarta för att gå i dem.
Nu ska vi se till att få tätt vid dörren....annars kommer jag att få
"hjärtsnörp" innan vintern är över....:(((((

Nu när skolorna har börjat, så sprider sig lössen mellan barnen
igen....på Antes fritid´s finns det flera fall nu och vi luskammar Ante
varje dag för att kolla.....han har inga än iaf.
Han och jag hade det ju runt jul, det var gräsligt!
Lusmedlet stinker nåt hemskt och bara tanken på att det kryper
 djur i håret kan få en att bli hysterisk.....
Jag skickade efter en jättebra (men dyr) luskam, som tar både lössen
och äggen....då behöver man inte använda lusmedel om man inte
vill.

Vi har köpt en ny fin kamera oxå....den gamla funkade, men när vi
skulle ta kort på barnbarnen så hann den liksom inte med.
Barnen hade redan vänt sig bort eller försvunnit innan kortet blev
taget....den nya ska visst vara snabbare....

Det var allt för idag....kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0