Söt liten tjej eller hur..:)



Lägger in en bild på barnbarnet Freja, den får pigga upp oss idag....söt eller
hur??

Ja, denna vecka har jag knappt varit ur huset....det finns en del att pyssla med
här hemma just nu.
Var iaf hos en kompis på fika igår och sen kom syrran B hit efter jobbet...skönt
att se lite folk....

Det går framåt med köket minsann, nu är det bara tapeter och lite målning kvar.
Vi trodde att det skulle bli stressigt att få klart innan jul, men pga läckan så
fixar det sig bra....
Om jag får säga det själv så blir det jättesnyggt!!!
Nu kan jag snart börja fundera på hur jag ska ha det med prydnadssaker,
gardiner och sån´t.....ska inte ha en massa "krafs" eller blommor......
Blommande växter kan vi inte ha pga Antes allergi, han blir så tät av tex
Saint Paula eller Pelargon. Gröna växter är egentligen snyggare ändå...

I går kväll rotade jag fram adventsstakar och stjärnor....känns inte så kul att
sätta upp dem när vi har så stökigt men är det advent så är det.....:)
Jag har nog världens knasigaste och fulaste stjärna....och jag bara ääälskar den!
Den är ett arvegods från min faster, hon hade den så länge jag minns och den
måste ju vara minst 50 år gammal.
Den består av 7 st ljus, som sitter  rakt ut från en mittpunkt i röd plast....ser ut
som en reflex....:)))
Mellan ljusen sitter guldfärgade plåtbrickor, ser ut som blomblad i formen.
Just för att den är så ful så gillar jag den....fast när min faster hade den, så hade
jag och mina systrar väldigt roligt åt den.
Ska se om jag kan ta en bild av den och lägga in....

I dag skiner solen och det är rena vårvädret......häromdagen var det vinter.
Detta ombytliga väder gör mig nästan till invalid....:((((
Man kan ju hoppas på snö till jul iaf, men chansen är nog inte stor....nån som
minns när det var snö på julafton sist????
Säg nu bara inte att det var i fjol och att jag har glömt det...:))))

Sköt om er och ha en skön helg.....kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0