Pastaänglar och vattenläcka



Gokväll mina vänner!

Det har varit en rätt händelselös vecka, skönt det oxå ibland....

I dag har vi iaf varit och hälsat på I Sandras skola (min brorsdotter), där det
var "Öppet hus". Det är en gymnasieskola med inriktning på hantverk och konst,
men det finns även tex rörmokarlinje, innebandylinje och hårfrisörslinje.
Jag tror att vi såg en del av framtidens berömda konstnärer där idag....Sandra
själv är oerhört duktig, men de förmågorna har hon sannerligen inte fått från min
sida av släkten utan från svägerskans sida där alla har konstnärliga anlag.
Köpte tre små änglar gjorda av olika pastasorter, ni ser dem på bilden....jättesöta
eller hur?

Sen kom barnbarnet Ante hit en sväng medan pappa H och Carina var iväg och
handlade lite, han skulle vidare till mamma Linda sen.

Nästa avdelning av rubriken är inte lika kul!
Vi märkte att golvet vid diskbänken började bukta uppåt och det blev bara allt
värre....så Anders fick bryta upp lite av det och kolla.
Jodå, där var det fuktigt....han hade ju bytt rören under veckan och tydligen blev
det ngt fel då.
Han låg under diskbänken och svor ve och förbannelse....:))
Nu har han nog fixat det och vi får ställa en fläkt i skåpet för att torka upp.
Vilken tur att vi ändå tänkt byta golvet före jul.....

Ikväll blir det Dansbandstävlingen på tv....våra favoriter är Larz Kristerz (stavning?)
men de har fått massor med kritik pga sina kläder och retromusik....meningen är ju,
enligt kritikerna, att man ska rösta fram nya förmågor.
Scotts hör väl till den kategorin och de är ibland otroligt bra, men Sveriges dansbands-
lyssnare består inte bara av ungdomar....vi äldre GILLAR kanske oxå de band som spelar
mera "vanlig" musik ....jag trodde (i min enfald kanske) att alla stilar skulle bedömas lika.
Egentligen är vi inga dansbandsälskare heller...vi lyssnar mera på hur bra eller dålig
själva musiken och framförandet är...inte pga att det ska dansas till den.

Det var väl allt för idag....ha en skön kväll....kram

Kommentarer
Postat av: Ulla

Kram och ha det så bra,,,,

2008-11-24 @ 19:16:52
Postat av: Lena Hultén Wilson

Hej vännen.Idag är d månd.24e..Blåst o snö här..Kallt som attan me andra ord. Vilka gulliga pasta änglar..har jag aldrig sett förut.Jätte sött.Jag har inte kollat alla dansbandskamper. Men jag gillar Lasse Stefanz..skitbra tycker jag. Dom spelar ju också lite åt country hållet ibland..o d gillar jag vet du. Men jag är glad för Scotts skull.Larz Kristerz..ja..dom är ju KUL vetja. Men så bra tycker jag inte dom är. Men roligt att se me alla dessa 70tals dansbandskläder..fniss..Lite partisk också..Scotts bor ju bara i grannstan..3 mil bort du vet..Men nog är dom bra ändå fast jag är partisk..Och så SÖTA..HERREGUD min JE..tur att man ännu kan se..hahaha..Hoppas det går bra med golvet vännen.:Inte kul me sånt..Ha det gott.Tomten blev en Henry..Hade ju döpt en till Sigge veckan innan..Nästan samma som Sigfrid.Kram Lena

2008-11-24 @ 20:39:53
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com
Postat av: susana

Fina pastaänglar, själv så har jag ingen talang för sånt, lite synd.

Dansbandskampen följer jag oxå, Scotts är bra duktiga, sen bor vi i samma stad :-)



Ha det gott

2008-11-25 @ 16:49:17
URL: http://oldss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0