Kallt, kallt....brrrr!

Ja, idag känns det att vintern kommit...usch, vad kallt det är!
Jag hör till dem som vill ha sommar, eller iaf vår eller höst, året om
......en het sol, ljumma vindar, slöa dagar utomhus med en god bok,
grillkvällar och utflykter med husvagnen....DET är min melodi det...:)

Läste på AB att Maud Olofsson vill höja pensionsåldern....för vi svenskar
är ju så friska och pigga långt upp i åldrarna!!!
Ja, hon och hennes kollegor och bekanta kanske....de som går på möten,
sitter vid ett skrivbord eller reser runt och besöker ev, framtida väljare.
Jag inser nog, att det kan bli jobbigt i längden oxå, att de kan bli väldigt
trötta i huvuset tex.....MEN jag tror inte deras kroppar blir utslitna, att de
får förslitningsskador som håller dem vakna på nätterna pga värk.
Deras ben och fötter svullnar inte av ständigt stående/gående hela
arbetspasset, deras axlar och ryggar värker inte av oabrutna lyft eller
monotona arbetsmoment.
Inte heller tror jag de får blåmärken av nyp/slag av omtöcknade vårdtagare,
inte ligger vakna av rädsla för att inte orka, för att klappa ihop, för att bli
sjuk och vara tvungen att leva på nästan ingenting.....
Listan kan göras hur lång som helst, men detta kan räcka.
Kontentan av allt detta, är att jag anser det vara skillnad på hennes liv och
vårt.....HON känner sig kanske jättepigg när hon är 65 eller 67...men de allra
flesta är säkert trötta, utarbetad och utslitna och ser fram emot några
lite lättare år innan de lämnar in för gott.
Den som vill kan gärna få arbeta längre, det tycker jag visst....men Maud ska
inte tror att hon vet hur vi andra känner oss, för vi har sannerligen inte samma
verklighet.....

Så fick jag DET sagt......det tog all energi jag hade fått mig tilldelad idag...så
på återseeende....kram

Kommentarer
Postat av: Lena Hultén Wilson

God kväll..Ja är inte Maud Olofsson "duktig" eller!! Dumt uttalande tycker jag.Vill inte skriva negativa saker för de sänder ut neg. energier..haha.Här har varit kallt också idag. Så in i bänken.Men en otroligt fin dag. Men jag har varit inomhus och sytt.Nu ska jag snart dricka lite kamomill te och förpassa mig upp till sängen och titta på tv. Härlig syssla d me. Har en del böcker jag tar till med tv-n på..haha..Alla sätt är bra utom dom dåliga du vet..Ha det gott och var rädd om dig.Kram Lena

2008-11-17 @ 20:53:46
URL: http://turnip-fossilla.blogspot.com
Postat av: Gunsan

det är väl bara att rösta rätt nästa gång det är val! det går inte att ha en sån här allians..när de flesta i detta land är renodlade arbetare,, och att arbeta ihop pengar det är en omöjlighet! så derar politik gynnar inte min plånbok i alla fall! hua vad det blåser idag ha en bra dag kram

2008-11-18 @ 12:21:12
URL: http://gunsanmyself.blogspot.com
Postat av: Åsa Clettborn

det enda positiva med nuvarande regering är att de förhoppningsvis inte vinner nästa gång....

Jag har ny hemsida förresten. www.englamarkochmioapplen.panatet.se. Jag kommer att blogga där från och med nu.

Kram!

2008-11-19 @ 19:07:56
URL: http://englamarkochmioapplen.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0