Besök i Litslena!



Vi har varit i Litslena (Enköping) under helgen och haft det mysigt med de små sessorna
Freja, Saga och Livan!
Tyvärr var de två minsta tjejerna lite dåliga och jag fick med mig deras förkylning hem..:(
Freja lade beslag på mig mesta tiden, vi målade kylskåpsmagneter, lekte med "Go-Go:s",
kollade på hennes finsaker och utbytte förtroenden och hemlisar...:))
Jag hann iaf med att lägga pussel med Saga och leka med hennes "Go-GOs" oxå...och lilla
Livan trippade runt och skulle vara med överallt!
Mycket kramar och pussar blev det oxå......
Vi vuxna fick umgås sent på kvällarna.

Freja (8 år) är en hemskt kvicktänkt och smart tjej, hon skriver sagor, ritar och har en otrolig fantasi.
Måste bara berätta en Bellman-historia som hon hittat på...kanske hon knyckt lite av
nån annan historia men i stort sett är den hennes egen.

Bellan, en norsk och en tysk satt och pratade.
- Min pappa är så liten att han måste stå på en pall för att nå upp till bordet, sade tysken.
-Det var väl inget, sade norrmannen, min pappa är så kort att han måste ha en stege för
att nå upp till mattkanten.
- Haha, sade Bellaman, det är väl ingenting.....MIN pappa är så liten att han rider rodeo på
kvalster!!!!!!

Saga, som är 4 år, är en liten prinsessa.....otroligt kärleksfull och kvinnlig!
Älskar att klä ut sig i storasysters klänningar, svassa omkring och slänga med sitt långa,
lockiga hårsvall. Hon ger komplimanger...tex "vad du är tjusig mormor" eller " vad du är BRA
på det här".
Ibland får man oxå höra...."jag ääälskar dig "...:))))
Trots detta, kan hon mkt väl ge storasyster ett tjuvnyp  eller göra ntg ofog ,när hon tror att
ingen ser.....

Livan (Liv)  1 år och 9 mån är minstingen...väldigt pratsam med ett stort ordförråd och bestämda
åsikter om det mesta. Springer omkring överallt och ska vara med, till stor förtret för systrarna
ibland.....
Mamma har nyss slutat amma och det gör livet tungt ibland, för både Livan och mamma, som har
rivsår på bröstet efter lillans protester!

Det är tråkigt för mormor och morfar att de små töserna bor så långt bort......

Det är Fars Dag idag och far i huset fick en "väderstation" att koppla upp mot Internet av barnen
...en leksak för gubbar...:))))

Ha en fin kväll ....kram!






Kommentarer
Postat av: Ulla

Vad roligt att se de små prinsessorna.

Ha en skön kväll,

2008-11-09 @ 19:38:22
Postat av: Hilkka

Söta flickor.. tråkigt att dom bor så långt borta..

2008-11-09 @ 20:25:37
Postat av: Marina

Trist att dom bor så långt borta..Jag förstår att du njuter av varje minut...

Ha det gott!

2008-11-09 @ 20:47:08
URL: http://http//marinasblogg.se
Postat av: Susana

gogos hade jag hela huset fullt för några år sedan, gör attans ont att trampa på, värre än lego.

Tråkigt med förkyldningar.

2008-11-10 @ 20:40:39
URL: http://oldss.blogg.se/
Postat av: Marina

Hoppas att allt är bra...?

2008-11-14 @ 09:52:49
URL: http://http//marinasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0