Helg på folkracebanan!

Oj oj, vad trött jag är...två hela dagar på folkracebanan har nästan
tagit knäcken på mig..!!
På lördag var det fint väder, varmt och soligt....så det var bara
mysigt att sitta där och titta på både bilar och folk.
Det gick skapligt för Henke oxå, bilen höll och han blev iaf inte
sist i sina heat.....mellan heaten fick han o Anders fixa till en del
småskavanker men det gick bra.
I allmänhet har han flera mekaniker med sig, men denna gången
fick det duga med bara gamle pappa...:))
Anton var förstås med och även Jesper var med oss.
Anton var ganska stolt över sin pappa.....
I dag var det en helt annan femma...vi vaknade till en grå och
mulen dag med lätt duggregn.
Det kändes inget vidare att ge sig iväg vid sjutiden....brrr!!
Jesper var med i dag oxå, men Ante beslöt sig för att åka
med sitt fotbollslag på match istället (de vann med 4-0).
Jag frös hela dagen trots flera tröjor, fleecejacka och regnjacka
....dessutom hade jag en stor pläd om benen.
Såg säkert ut som en riktig "bonnkäring", men det struntade
jag i....:)))
Till råga på allt elände, så pajade bilen mitt i det sista heatet.....
avgasröret lossnade + att "diffen" läckte (vad tusan är en "diff"
tro?)....så han fick bryta....
Nåja, det blev ju några poäng iaf, till skillnad från förra tävlingen
där han bara hann köra ett och ett halvt varv!
Nu sitter jag med ett stort täcke om benen för att få upp värmen
....är totalt bottenfrusen och trött, trots att jag inte gjort ett dugg.
Sköt om er, ni som hittar hit...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0